lørdag 30. oktober 2010

Dark-capped (Blackeyed) Bulbul, Pycnonotus tricolor




Siden sidensvansene er lagt til siden, og en oppvakt bloggtitter oppdaget at jeg hadde skrevet feil latinsk navn på sidensvansene fikk jeg lyst til og se litt på
Pycnonotus, ( Byl-byl), som jeg hadde kalt "svansene".
Jeg måtte grave i Sør-Afrika-mappene og begynne og leite, fant en til slutt, den er ikke så ulik Hagebylbyl, ( Pycnonotus barbatus ), omtrent samme størrelse, men mørkere på hodet og gul undergump.  -Kruger National Park 07.09.2007
-
Svansene har jeg ikke sett i dag, men har et lite håp om at de skal dukke opp igjen, i godt lys, før helgen har sagt takk for seg, og sommertiden er slutt, hvorfor kan men ikke heller skru klokkene en time den andre vegen og få mer lys på ettermiddagen?

Ingen kommentarer: