torsdag 13. oktober 2011

Spurveugle, Glaucidium passerinum

Da jeg startet foringsplassen på Røysland i nov. 2007, fikk jeg besøk av en spurveugle, i dag, nå når jeg er i ferd med å avslutte foringsplassen p.gr.av jobbskifte, så dukker det opp en ny spurveugle, det er det nesten som å få beskjed om å fortsette foringen, det blir det nok ikke noe av, men jeg satser på å henge opp en solsikkemater på stedet, så får en jo bare håpe at de som av og til avlegger området et besøk også putter noen frø i automaten, jeg kommer nok til å ta turen nå og da, 
men ikke ofte nok til at foringen aldri går tom.
I dag som i 2007, så var det meisene som varslet at ugla var tilstede, kjøttmeisene flakset rundt i lerketreet og kjeftet i kor. Håper spurveugla som blir værende i området en stund, så blir det noen spennende dager igjen før jeg begynner i ny jobb.




 Foringsplassen på Røysland.


En kavalkade med det flittigste klientellet på foringsplassen:


 Bjørkefink


Kjøttmeis


Spettmeis


 Blåmeis


 Blåmeis


Bokfink, (hann)


Bokfink, (hunn)


Dompap


Grønnfinker


 Grønnsisik


Gulspurv


Kjøttmeis


Nøtteskrike


Svarttrost

Ingen kommentarer: