mandag 18. mai 2009

Grevlinger Auestad 2009.04.27

Det er ikke alltid man har lyset med seg, disse grevlingene så jeg en kveld i april når jeg var oppe på Auestad og lyttet etter eventuelle rikser, det var nesten helt mørkt, jeg måtte bruke manuell fokus og ISO 3200, grevlingenes bevegelser var så raske at dette ble det "skarpeste" resultatet. Det er første gang jeg ser levende, ville grevlinger, at det i tillegg også var midt i parringen var jo ekstra morsomt, det var ikke mye sjenanse, de lagde et fryktelig leven, så det var tydelig at de hadde lov til å holde på med slikt.
Rikser ble det ingenting av, noen enkelte bekkasiner, altså enkeltbekkasiner, hørte jeg, ellers er det vel trafikken på E-39 og "dure-lyder" fra industiområdet som dominerer lydbildet mest i området!

Ingen kommentarer: